• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

امین میرزازاده : هیچ حریفی در المپیک برای باخت نمی‌آید

  • کد خبر : 1729
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۳
امین میرزازاده : هیچ حریفی در المپیک برای باخت نمی‌آید
امین میرزازاده قهرمان سنگین وزن جهان می‌گوید هیچ قهرمانی در دنیای کشتی شکست‌ناپذیر نیست و برای شکست لوپز کوبایی همه تلاشش را به کار خواهد بست.

امین میرزازاده که میهمان برنامه دایره طلایی بود، درباره برنامه‌ای که سال گذشته انجامش داد و به کسب مدال طلای جهانی منتهی شد، اظهار داشت: بعد از جهانی ۲۰۲۲ بلگراد، استراحتی دو سه هفته‌ای داشتم و بعد در گتوند با سینا طالبوند برای دوره بعد از جهانی برنامه‌ریزی کردیم. بعد از آنهم در اردوی تیم ملی تمریناتم را پیش بردم. هر کار بزرگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است. برنامه ما در سال گذشته خیلی خوب پیش رفت و خوشحالم اگر این پیروزی لحظه‌ای مردم کشورم را شاد کرده باشد.

وی درباره اینکه در مبارزه فینالش با رضا کایالپ هر دو اخطار پوئن به حریفش داده شد، گفت: در اکثر کشتی‌ها اخطارها را تقسیم کرده و هر تایم به یک کشتی‌گیر اخطار می‌دهند، اما در مورد کشتی ما این اتفاق رخ نداد. حتی یک ثانیه پای رضا کایالپ روی پای من رفت و بی‌تعادل شدم، اما داور کشتی را قطع نکرد. با این حال ناامید نشدم و برنامه‌ای را که مدنظر داشتم، پیاده کردم و پیروز شدم.

میرزازاده که در المپیک قبلی هم با لوپز کوبایی روبه‌رو شد، درباره رویارویی احتمالی با غول کوبایی در المپیک پاریس تصریح کرد: در المپیک قبلی من شرایط خیلی خوبی برای رقابت با این رقبای سرشناس نداشتم، هم به لحاظ وزنی و هم تجربه، ولی در دو سال و نیم بعد از المپیک سعی کردم خوب تمرین کرده و زحمت بکشم تا هم از نظر وزنی و هم قدرت بدنی پیشرفت کنم و در المپیک پیش رو، روبه‌روی این دو کشتی‌گیر سرشناس که مردم هم از آنها شناخت دارند، کشتی‌های بهتری بگیرم. لوپز کوبایی با چهار طلای المپیک و کایالپ با ۱۳ مدال جهانی و المپیک قطعاً در پاریس مدعی به شمار می‌آیند، ضمن اینکه سایر رقبا هم خوب هستند. هیچ حریفی در المپیک برای باخت نمی‌آید و نمی‌شود از سایرین هم غافل شد. کار بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی و نظم تمرینی و خارج از تمرینی است. امیدوارم در مدت زمان باقیمانده خوب تمرین کرده و شرایط خوبی را پشت سر بگذارم تا نتیجه خوبی بگیرم.

دارنده دو نشان طلا و نقره سنگین وزن جهان درباره اینکه لوپز در پاریس ۴۰ ساله است و سه سال هم از مسابقه دور بوده، آیا با این اوصاف قادر به شکست لوپز کوبایی هست یا خیر، عنوان کرد: هیچ قهرمانی در دنیا شکست‌ناپذیر نیست. در سالیان گذشته هم دیدیم تمام بزرگان کشتی دنیا باخت‌هایی را در کارنامه‌شان داشتند. البته که لوپز با وجود سن و سالش، ولی تجربه خیلی خوبی دارد. من تمام تلاشم را می‎کنم که در بهترین فرم آمادگی باشم و می‌دانم می‌توانم بهترین نتیجه را در المپیک کسب کنم.

میرزازاده در مورد رقابت داخلی با مدعیان سنگین وزن برای کسب دوبنده تیم ملی در سال ۲۰۲۴ گفت: من همیشه تمام تمرکزم معطوف به کار خودم بود و سال به سال به توانایی خودم و روز به روز به داشته‌هایم اضافه کنم. چرخه‌ای تصویب شده که مورد تأیید فدراسیون و کادر فنی است و من به آن احترام می‌گذارم. من همیشه دوستدار عدالت هستم. طبق چرخه من از جام وهبی‌امره کارم را شروع خواهم کرد.

امین میرزازاده با اشاره به مشکلات معیشتی کشتی‌گیران خوزستان تصریح کرد: اگر در کشتی آزاد می‌گوییم مازندران قطب است، خوزستان هم مدعی کشتی فرنگی کشور است. اگر می‌توانم از مسئولان درخواستی داشته باشم، مسئله معیشتی بچه‌هاست. ما در خوزستان در رده پایه نوجوانان و جوانان قهرمان جهان کم نداریم، ولی در بزرگسالان نمی‌توانند عملکرد خوبِ قبلی خود را ادامه دهند، چون سن که بالا می‌آید بحث اشتغال و مسائل مالی مطرح می‌شود و بچه‌‎ها دیگر نمی‌توانند تمام تمرکزشان را روی کشتی بگذارند. من از عوامل استان خوزستان می‌خواهم به معیشت کشتی‌گیران برسند تا به دوره قهرمانی آنها خدشه وارد نشود.

وی درباره قراردادی که چندی پیش توسط گروه ملی فولاد با او و تعدادی از کشتی‌گیران خوزستانی به امضا رسید، گفت: قرارداد شش ماهه بود که طبق صحبت‌هایی که انجام شده قرار است ادامه‌دار باشد. این باعث می‌شود بچه‌ها با فراغ بال بیشتری افتخارآفرینی کنند. البته من قرارداد رسمی با بانک ملی ایران را دارم. این کار خوبی است که رئیس فدراسیون کشتی انجام داد و من، امیرحسین زارع و حسن یزدانی در بانک ملی استخدام شدیم.

میرزازاده در خاتمه افزود: کشتی فرنگی از المپیک لندن مدال‌های خوبی کسب کرده است. در المپیک پاریس هم امیدوارم این اتفاق بیفتد که این امر با داغ شدن تنور مسابقات داخلی ممکن است. اگر امین میرزازاده اکنون در این جایگاه قرار دارد حاصل زحماتی است که مربیانم از رده پایه تا الان برایم متحمل شدند، حریف تمرینی‌هایی که کنار من بودند، پرسنل خانه کشتی که فضای خوبی را برای ما فراهم می‌کنند که تمرینات‌مان را پیگیری کنیم و … . از همه آنها، خانواده‌ام و سینا طالبوند مربی‌ام ممنونم.

لینک کوتاه : https://koshtinews.ir/?p=1729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.