• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

فردین هدایتی : به رنگرز گفته بودم می‌برم

  • کد خبر : 1743
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
فردین هدایتی : به رنگرز گفته بودم می‌برم
فردین هدایتی قهرمان سنگین‌وزن کشتی فرنگی تورنمنت زاگرب می‌گوید قبل از کشتی با حریف کوبایی به رنگرز گفته بودم که می برم.

فردین هدایتی درباره قهرمانی‌اش در مسابقات اوپن زاگرب که اولین مرحله مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی بود، اظهار داشت: این رقابت‌ها در حضور بیشتر مدعیان اوزان دهگانه برگزار شد و خدا را شکر می‌کنم که توانستم بهترین کشتی‌ها را بگیرم و خوش‌رنگ‌ترین مدال را به دست آورم. مسابقه بسیار سنگین و محک خوبی بود چون بیشتر قهرمانان بنام بزرگسالان جهان در آن حضور داشتند. من هم با برنامه زیر نظر مربیانم تمرین کرده بودم و می‎خواستم حتماً بهترین کشتی‌ها را گرفته و قهرمان شوم.

قهرمان سنگین‌وزن کشتی فرنگی کشور در چرخه انتخابی سال ۲۰۲۴ درخصوص مبارزه‌هایش در زاگرب عنوان کرد: دور اول با مجارستان کشتی گرفتم و دور دوم حریفم کشتی‌گیر چینی بود که در فینال جوانان جهان هم با او مبارزه کرده بودم. حریف دور سومم اسکارپینو هیندز کوبایی بود که یکی از کشتی‌گیران خوب دنیاست و سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ روی سکوی جهانی بوده، او تجربه بالایی دارد و کشتی‌گیر عنوان‌داری است که قهرمان پنج دوره پان آمریکن شده است. خدا را شکر می‌کنم که توانستم با برنامه ریزی خوب این حریف کشتی‎بلد را ۸-۲ ببرم. بعد از اسکارپینو با حریفی از لیتوانی کشتی گرفتم که مدال برنز جهانی را در سال ۲۰۲۲ در کارنامه داشت. حریف فینالم هم کشتی‌گیر چینی، لینگ‌ژی منگ نایب قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی بود که او را هم ۳-یک بردم و قهرمان شدم.

این مدعی تیم ملی درباره مصافش با حریف کوبایی گفت: کشتی با اسکارپینو کشتی بسیار خوبی بود، از قبل روی این حریف کار کرده بودم. قبل از ورود به تشک به سرمربی تیم ملی گفتم خیال‌تان راحت این کشتی را می‌برم چون برای نتیجه گرفتن خیلی تلاش کرده‌ام و حتماً آن همه فشار و تمرین و خستگی‌ای که تحمل کردم، نتیجه‌اش باید این باشد. تمام فکر و ذکر من ، این بود که در چرخه خوب پیش بروم و بعد از تورنمنت زاگرب هم در چرخه المپیک امیدوار بمانم که این اتفاق هم افتاد.

هدایتی که با قهرمانی در این تورنمنت کارش در چرخه انتخابی تیم ملی در سال المپیک همچنان ادامه پیدا می‌کند، یادآور شد: طبق چرخه‌ای که اعلام کردند من باید قهرمان کشور می‌شدم و بعد از آن حضور در تورنمنت زاگرب در برنامه بود و باید اینجا هم طلا می‌گرفتم که در چرخه شانس داشته باشم. خوشبختانه لطف خدا شامل حالم شد و کشتی‌گیران خوبی را شکست دادم و با اقتدار قهرمان مسابقه رنکینگ‌دار کرواسی شدم. حالا مرحله بعدی حضور در جام بین‌المللی وهبی‌امره ترکیه است.

فردین هدایتی به مصاف با امین میرزازاده اشاره کرد و گفت: اسفند ماه همراه با پهلوان امین میرزازاده طبق چرخه‌ای که کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی اعلام کرده‌اند در تورنمنت وهبی‌امره کشتی خواهیم گرفت. امیدوارم آنجا هم بتوانم کشتی‌های خوبی گرفته و بهترین نتیجه را کسب کنم.

این کشتی‌گیر جوان که در فینال سنگین‌وزن کشتی آزاد در کُچ همشهری‌اش امیرحسین زارع نشست دراین خصوص عنوان کرد: زارع دوست و برادر عزیز من است، یک دلاور به تمام معنا که در سنگین وزن کشتی آزاد جهان پادشاهی می‌کند. چون در فینال ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد تورنمنت زاگرب دو ایرانی به هم خورده بودند، نظر فدراسیون و کادرفنی تیم ملی این بود که هیچ کدام از مربیان تیم ملی در کُچ این دو نفر ننشینند.

فردین هدایتی افزود: صبح همان روز به زاگرب رسیده بودیم، امیررضا معصومی را یک مربی گیلانی کُچ کرد و من هم در کُچ امیرحسین نشستم چون همشهری و خیلی از نظر روحی هم به هم نزدیک هستیم. او مثل برادر من است. البته که من کاری نکردم جز باد زدن امیرحسین، کمک من در همین حد بود، چون من مربی نیستم و کشتی‌گیرم. قابل پیش‌بینی هم بود که امیرحسین زارع قهرمان تورنمنت زاگرب شود. امیرحسین عزیز با دلاوری و پهلوانی کشتی فینال را برد.

او گفت: از همه عزیزانی که برایم زحمت می‌کشند ممنونم، تمام عوامل فدراسیون و علیرضا دبیر که شرایطی را فراهم می‌کنند که بدون دغدغه به تمرینات‌مان بپردازیم و پرچم کشورمان را در مسابقات مختلف بالا ببریم. منبع : تسنیم

لینک کوتاه : https://koshtinews.ir/?p=1743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.