• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
منصور برزگر:

برای نتیجه المپیک نمی توان پییش داوری کرد/ محسن کاوه باتجربه است

  • کد خبر : 1722
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
برای نتیجه المپیک نمی توان پییش داوری کرد/ محسن کاوه باتجربه است
سرمربی پرافتخار کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره المپیک و طلای جهان، با بیان اینکه محسن کاوه مربی باتجربه‌ای است، گفت: باید ببینیم او چه عملکردی در المپیک پاریس خواهد داشت.

منصور برزگر در گفتگو با ایسنا، درباره تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و انتصاب محسن کاوه اظهار کرد: کارنامه کشتی ما در المپیک مشخص می‌شود و پس از این رقابت‌هاست که می‌توانیم به کشتی ایران نمره بدهیم. به اعتقاد من با تغییراتی که در کادر فنی کشتی آزاد انجام شد اگر در المپیک نتیجه خوبی بگیریم می‌گویند خودمان کردیم و اگر هم نتیجه خوبی بدست نیاید می‌گویند فرصت کافی نداشتیم. ما باید با بررسی همه جوانب یک مربی را انتخاب کنیم و بعد به او و کادرش ۴ سال فرصت بدهیم تا نتیجه کارش را در المپیک ببینیم. با همه این اوصاف امیدوارم کشتی ایران در المپیک به نتیجه خوبی برسد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد، درباره ارزیابی خود از عملکرد سه ساله پژمان درستکار سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، گفت: کارنامه پژمان در المپیک معلوم می‌شد. مسابقات جهانی ملاک خوب و دقیقی برای ارزیابی عملکرد او نیست چرا که داستان مسابقات جهانی با المپیک از زمین تا آسمان تفاوت دارد و وضعیت کشتی‌گیرانی که در این ۲ رویداد حاضر می‌شوند اصلا قابل مقایسه نیست.

دارنده یک مدال نقره المپیک و یک طلا و ۲ نقره جهان، افزود: البته من کاری به عملکرد پژمان ندارم اما به طور کلی کشتی ما افت کرده است. شما دیدید که ۷ کشتی‌گیر روس درجه ۲ و ۳ اینجا آمدند و تمام کشتی‌گیران خوب ما را در لیگ شکست دادند. بچه‌های ما از کشتی ایرانی فاصله گرفته‌اند و در اینباره هم مقصر یک یا دو نفر نیست. اصلا سبک و ماهیت کشتی ما تغییر زیادی کرده و در حال حاضر به غیر از کامران قاسمپور، هیچ کدام از کشتی‌گیران ما ایرانی کشتی نمی‌گیرند.

برزگر با اشاره به اقدامات رییس فدراسیون کشتی در تامین زیرساخت‌ها برای کشتی ایران، گفت: عملکرد فدراسیون کشتی از نظر سازندگی و امکانات در تاریخ کشتی ما بی سابقه بوده است. من در طول ۶۰ سالی که در کشتی بوده‌ام هیچوقت چنین ساخت و سازی را در کشتی ایران ندیدم.

سرمربی پرافتخار کشتی ایران، درباره انتخاب محسن کاوه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: آقای کاوه تجربه زیادی دارد. او همیشه به عنوان نفر دوم یا سوم در کشتی بوده و برای اولین بار است که به عنوان سرمربی بزرگسالان انتخاب شده است. او فرد با تجربه‌ای است و باید منتظر باشیم و ببینیم در المپیک چه نتیجه‌ای می‌گیرد. نمی‌توانیم از الان پیش داوری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط موجود به کسب نتیجه در المپیک خوشبین است؟ گفت: ما برای المپیک پیش رو باید خیلی مدبرانه برنامه‌ریزی کنیم. ما برای کسب موفقیت در المپیک خیلی کار داریم. کشورهای دیگر خیلی با برنامه در حال کار هستند. شما دیدید محمدرضا گرایی در جهانی سال پیش کمر کشتی‌گیر ژاپنی را گرفت اما امسال هر کاری کرد نتوانست این کار را انجام دهد چرا که آن‌ها بیکار ننشستند و رفتند آنالیز کردند. چندین نفر در تیم‌های کشتی آمریکا و ژاپن فقط کار آنالیز را بر عهده دارند اما ما یک گروه آنالیز نداریم. امیدوارم در المپیک بچه‌ها نتایج خوبی را کسب کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در ادامه گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که به اعتقاد او کدام یک از کشتی‌گیران ما می‌توانند در المپیک به مدال برسند، خاطرنشان کرد: شانس اول ما امیرحسین زارع است. البته باید ببینیم روس‌ها در سنگین وزن چیزی رو می‌کنند یا نه؟ حریف آمریکایی هم اگر بیاید کار آسانی در پیش نخواهیم داشت. حسن یزدانی هم امیدوارم با برنامه کشتی بگیرد و حداقل تیلور را شکست بدهد. نمی‌دانم کتف او در چه شرایطی بوده که در سال المپیک عمل جراحی کرده است اما امیدوارم بیاید و حریف آمریکایی را شکست بدهد.  کامران قاسمپور هم در ۹۷ کیلوگرم تا به حال کشتی نگرفته و باید وضعیت او بررسی شود. او هم از دو پای خود دچار آسیب‌دیدگی است و کار سختی دارد. من تمرین او را ندیده‌ام و نمی‌دانم در چه وضعیتی است.

برزگر در پایان، گفت: از آقای هاشمی وزیر ورزش تشکر می‌کنم که توجه خاصی به کشتی دارد. او شناخت کاملی از کشتی و اهمیت المپیک دارد و برای اولین بار است که می‌بینم یک مسئول با همه وجود از کشتی حمایت می‌کند و دوست دارد که کشتی در المپیک به نتیجه خوبی برسد. امیدوارم با حمایت همه مسئولان، کشتی در المپیک به بهترین نتایج برسد.

لینک کوتاه : https://koshtinews.ir/?p=1722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.