• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛

کشتی فرنگی در المپیک کار سختی دارد/ پاسخگوی عملکرد تیم خواهم بود

  • کد خبر : 1726
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۸:۲۳
کشتی فرنگی در المپیک کار سختی دارد/ پاسخگوی عملکرد تیم خواهم بود
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه نتیجه خوب در المپیک برای مربیان سازنده و فدراسیون خواهد بود، گفت: نتیجه بد نیز برای من است و قطعا پاسخگو خواهم بود.

به گزارش کشتی نیوز، حسن رنگرز در مورد وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه المپیک پاریس خاطرنشان کرد: از روزی که آمدم مجموعه اتفاقاتی رخ داد که با افتخار قبول مسئولیت کردم اما کیفیت مسابقات المپیک با همه مسابقات متفاوت است. گواه این مدعا هم تعداد مدال‌هایی است که در همه ادوار المپیک کسب کردیم. صریحا می‌گویم در کشتی فرنگی کار بسیار سخت است. امین میرزازاده دو حریف مستقیم دارد رضا کایالپ با ۱۳ مدال جهانی و المپیک و اعجوبه‌ای به نام لوپز کوبایی که پنجمین المپیکش را تجربه می‌کند بنابراین کار امین برای کسب نشان طلا بسیار سخت است. هادی ساروی هم باتوجه به حضور الکسانیان ارمنی، روسیلوی کوبایی و بازگشت موسی اولیف که به این جمع اضافه شده و در این چند سال به آنها باخت داشته، کار سختی دارد. محمدرضا گرایی هم در وهله اول چرخه انتخابی تیم ملی و در وهله دوم کیلوهای اضافی را دارد و همچنین تراکم کشتی‌گیران باکیفیت. علیرغم اینکه فشار کاروان ورزش ایران متوجه کشتی است اما صراحتا نه از این باب که فشار را از روی تیم بردارم، اما در این دوره کار بسیار دشواری داریم. تاکید هم می‌کنم هر اتفاقی در المپیک بیافتد قطعا پاسخگو خواهم بود، اگر نتیجه خوب شود برای مربیان سازنده و فدراسیون است و اگر نتیجه بد باشد صفر تا صد آن را قبول می‌کنم اما کشورهای دیگر برای کسب مدال طلا در المپیک در یک بازه زمانی چهار ساله و برنامه‌ریزی منسجم یک میلیون دلار هزینه می‌کنند اما ما آن افق دید را نداریم و برنامه‌ریزی‌مان برای آسیایی و جهانی است. مربیان تیم ملی نیز حاشیه امن ندارند و با هر نتیجه‌ای ممکن است عذرشان خواسته شود. کسب نتیجه در المپیک تابع یک سری اتفاقات است و هر نتیجه‌ای ممکن است در المپیک حاصل شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره چگونگی انتخاب دو کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات گزینشی آسیایی گفت: در ۷۷ کیلوگرم نفر اول قهرمانی کشور به همراه امین کاویانی‌نژاد به جام وهبی‌امره می‌روند و هر کدام عملکرد بهتری داشت به گزینشی آسیایی و نفر بعدی به قهرمانی آسیا خواهد رفت. در ۸۷ کیلوگرم هم باتوجه به حضور همه مدعیان این وزن در مسابقات کشوری، نفر اول و دوم به جام وهبی‌امره اعزام می‌شوند تا ارزیابی جدی‌تر از توانمندی کشتی‌های بیرون از کشور آنها داشته باشیم و نفر اول به کسب سهمیه و نفر دوم به قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت سعید اسماعیلی تاکید کرد: او قطعا یک استعداد ویژه است. متاسفانه در ورزش کشور و مشخصا در کشتی خیلی از قهرمانان خوب رده‌های نوجوانان و جوانان را به دلیل ناآگاهی از یک سری موارد از دست می‌دهیم. در خصوص اسماعیلی هم همین ناآگاهی که البته نفی کننده مسئولیت ورزشکار در استفاده از مواد ممنوعه نیست، موجب شد چند ماهی با تعلیق فعالیت مواجه شود اما فدراسیون کشتی پیگیر موضوع است و یک سری مستندات هم تنظیم شده و در حال رایزنی، دفاع و استدلال هستیم تا حضور او را در داخل چرخه انتخابی داشته باشیم. او قطعا در رقابت‌های کشوری حضور پیدا نخواهد کرد چرا که مشکلاتش به صورت کامل مرتفع نشده است.

لینک کوتاه : https://koshtinews.ir/?p=1726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.