• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

دیوید تیلور در صدر رنکینگ پوند به پوند؛ حسن یزدانی در جایگاه چهارم

  • کد خبر : 1635
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۹
دیوید تیلور در صدر رنکینگ پوند به پوند؛ حسن یزدانی در جایگاه چهارم
رسانه تخصصی کشتی آمریکا، دیوید تیلور را در صدر رنکینگ پوند به پوند (بدون در نظر گرفتن اوزان کشتی‌گیران) قرار داده است.

رسانه تخصصی کشتی آمریکا دیوید تیلور را در صدر رنکینگ پوند به پوند (بدون در نظر گرفتن اوزان کشتی‌گیران) قرار داده است.

در پایان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، رسانه تخصصی کشتی آمریکا به بررسی پوند به پوند (سطح مهارت یک مبارز بدون توجه به دسته وزنی او) پرداخته است که طبق آن، دیوید تیلور صدر این رنکینگ را به خود اختصاص داده است.

بعد از تیلور، نام زائوربک سیداکوف روس که قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم جهان شد در جایگاه دوم دیده می‌شود و رنک سوم از آن عبدالرشید سعدالله‌یف روسی است که به دلیل مصدومیت در مبارزه رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم حاضر نشد. حسن یزدانی و امیرحسین زارع از ایران که دو نشان نقره و طلای ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم را در بلگراد به خود اختصاص دادند، جایگاه چهارم و ششم را از آن خود دارند و رده پنجم از آنِ کایل دِیک نفر دوم وزن ۷۴ کیلوست.

طاها آکگول قهرمان سرشناس کشور ترکیه و نفر سوم مسابقات جهانی ۲۰۲۳، آخمد تاج‌الدینوف قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم نیز به همراه کایل اسنایدر دارنده مدال برنز این وزن و اسماعیل موسکائف قهرمان ۳۰ ساله مجارستانی وزن ۶۵ کیلوگرم نیز رده‌های هفتم تا دهم را در اختیار دارند.

فلورستلینگ در این‌باره می‌نویسد: دیوید تیلور پس از کسب سومین عنوان قهرمانی جهان، مقام اول را در رده‌بندی پوند به پوند به دست می‌آورد. تیلور اکنون در قیاس با حسن یزدانی ۵-یک برتری دارد و در ۵ سال گذشته تنها یک بار شکست خورده است.

سیداکوف نیز با پیروزی بر کایل دِیک در فینال ۷۴ کیلوگرم، در رده دوم قرار دارد و هنوز در تمام رقابت‌های جهانی بزرگسالان و المپیک شکست نخورده است. درحالیکه او رکورد بی‌نظیری در سطح اول کشتی جهان دارد، اما در ژوئیه گذشته مغلوب تیمور بیژیف و همچنین در نوامبر ۲۰۲۲ مغلوب علی سوادکوهی (در وزن ۷۹ کیلوگرم) و ختیگ تسابولوف در اکتبر ۲۰۲۰ شد. همین ۳ باخت برای عقب نگه‌داشتن او از دیوید تیلور کافی است.

اگرچه سعدالله‌یف در مسابقات جهانی مغلوب احمد تاج‌الدینوف شد، اما او در ۱۰ سال گذشته رزومه‌ای باورنکردنی داشته تا او را همچنان باوجود شکست در جهانی بلگراد، در رتبه سوم نگه دارد. این باخت، اولین باخت او از سال ۲۰۱۷ و سومین شکستش در ۱۰ سال دوران حرفه‌ای سعدالله‌یف بوده است.

این رسانه گرچه به صورت شفاف از معیارهایش برای اعلام این رنکینگ ننوشته، اما به نظر می‌رسد برد و باخت‌های کشتی‌گیران سطح اول جهان مورد نظر بوده است.

لینک کوتاه : https://koshtinews.ir/?p=1635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.